ТОП за тиждень

З історії футболки

З історії футболки

Легку бавовняну білизну чоловіки Європейського континенту носили з давніх часів. Ця білизна, що надівається під одяг, і є давній предок сучасної футболки. Але звичного нам вигляду футболка набула не так давно, в першій половині двадцятого століття завдяки американським солдатам. Беручи участь в Першій світовій війні, вони оцінили переваги легкої і зручної в спеку тканини. Американські солдати повернулися додому, і їх колеги відразу ж оцінили зручність і практичність нового одягу.  Після деякої модифікації (вкорочений рукав і круглий еластичний комір) футболка набула відомого нам вигляду.

   До 20 років минулого століття належить перша згадка про футболки в друкованих виданнях. Уперше до офіційного словника американської версії англійської мови увійшло слівце T - shirt. Під час Другої світової війни футболка з укороченим рукавом вже була частиною обмундирування в армії США.

   Власне назва "футболка" виникла в СРСР. Оскільки в Америці цей предмет одягу до футболу не мав анінайменшого відношення. А ось у нас футболка в першу чергу стала спортивним одягом.

   Можливо, футболка так назавжди і залишилася б предметом гардероба американських солдатів, коли б не кінематограф. Відомі і улюблені актори (Марлон Брандо, Джон Уэйн, Джеймс Дін) часто з'являлися на екранах в "нижній білизні". Це, поза сумнівом, шокувало обивателів, але багато глядачів стали наслідувати кумирів. Найбільш відомим фільмом, який сприяв популярності футболки, був "Бунтар без причини" 55 року з Джеймсом Діном в головній ролі. А ось першим все ж був Марлон Брандо у фільмі "Трамвай "Бажання" 1951 року. Його герой Стенлі Ковальски став символом брутальної раскрепащенной сексуальності на багато років.

   У 60 роках текстильна промисловість освоїла технологію шовкографії. Друк на футболках спричинив новий сплеск популярності цього предмета гардероба. З'явилися нові фасони. Футболки також почали носити жінки і діти.

   У 70 роки мода на футболки була тісно пов'язана з музичною культурою. Приналежність до тієї або іншої музичної течії декларувалася і через одяг. Велика частина прибутків від продажу футболок діставалася музичним групам, оскільки вони мали права на зображення.

   Сьогодні футболка, крім того, що є самим практичним і демократичним предметом одягу, часто служить рекламним цілям. Жоден політичний або ж громадський протест не обходиться без гучних заяв на футболках.

   Сучасні технології дозволяють нанести на тканину будь-яке зображення або напис. Це робить футболку незамінним атрибутом самовираження. Чи буде це фото улюбленої кішечки або ж глибокодумний вислів, сьогодні кожен може сам вирішувати, які образи декларувати.



Повернутися до списку статей...
Футболка успішно добавлена в кошик.
Повернутись до покупок
Оформити замовлення